Щодо способу вирішення ситуації на Миколаївському суднобудівному заводі "Укроборонпрому"

У ДК "Укроборонпром" сподіваються на врегулювання Кабінетом Міністрів України ситуації на ДП "Миколаївський суднобудівний завод" у правовий спосіб. У Концерні наголосили, що виплата заробітної плати працівникам підприємства повністю залежить від Кабінету Міністрів, який має прийняти рішення щодо ракетного крейсера "Україна".

Згідно із законодавством, всі підприємства Концерну є самостійними суб’єктами господарської діяльності та функціонують тільки за рахунок власної комерційної діяльності. Компенсація заборгованості із зарплатні за рахунок інших підприємств суперечить нормам українського законодавства щодо ведення фінансово-господарської діяльності, у відповідності до яких, "Укроборонпром" не має права розподіляти активи між підприємствами-учасниками Концерну.  

Та у будь-якому випадку, рішення забрати кошти у інших активних підприємств оборонно-промислового комплексу України, зокрема ДП "Антонов", ДП "ХКБМ ім. Морозова", ДАХК "Артем" та інших, призведе до зриву планів цих підприємств з оновлення та розширення виробництва для виготовлення озброєння для української армії. 

Саме тому чи не єдиний легітимний механізм вирішення питання щодо погашення заборгованості з заробітної плати покладено в основу проекту Урядового рішення, підготовленого за участю ДК "Укроборонпром". 

Нагадаємо, заборгованість на ДП "Миколаївський суднобудівний завод" виникла через те, що з лютого 2015 року держава припинила відшкодувати витрати заводу на утримання недобудованого крейсера "Україна", який є власністю Міноборони. У результаті борги держави перед підприємством і його працівниками  досягли 61,1 млн грн. Виплати цих коштів вистачило би на погашення всіх боргів із заробітної платні та рестарт роботи підприємства.

У Концерні неодноразово наголошували, що держава має повернути ці кошти заводу або демілітаризувати крейсер, на чому наполягає Міноборони, або виділити кошту на його добудову. Будь-який з цих кроків допоможе вилізти заводу з боргової ями, допоможе відновити його роботу, як ключового суднобудівного підприємства України. 

Зараз Концерн у межах компетенції спільно із заводом працюють над його виведенням з кризи та відновленням виробництва. Завершено ремонт цивільного теплоходу "Буревісник", тривають переговори із замовником щодо модернізації фрегата "Гетьман Сагайдачний" та завершення докового ремонту десантного катера "Сватове" на фондах заводу.