"Укроборонпром" на "Сі Бриз-2017": акустичні сенсори від "КНДІ Гідпроприладів" знайшли підводний човен "противника" у Чорному морі

Завдяки чутливим акустичним сенсорам від ДП "Київський науково-дослідний інститут гідроприладів", що входить до складу ДК "Укроборонпром", під час масштабних міжнародних навчань "Сі Бриз-2017" українські моряки змогли знайти підводний човен умовного противника та виконати завдання командування.

У відповідності до плану навчань, об‘єднанні сили з флагману ВМС України, фрегату "Гетьман Сагайдачний", вертольотів Мі-14ПЧ та Ка-27ПЧ, ракетного крейсеру ВМС США CG66 Hue City та патрульного літака P-8 Poseidon повинні були знайти у визначеному районі Чорного моря, загальною площею 3200 кв. км., турецький підводний човен S-349 "Батирай", який відігравав роль умовного противника.

Для пошуку підводного човна українські вертольоти облетіли райони пошуку та виконали скидання спеціальних гідроакустичних буїв, які були розроблені та виготовлені підприємством "Укроборонпрому" – "КНДІ Гідпроприладів".

Саме ці гідроакустичні буї з високочутливими акустичними сенсорами, які фіксують шум від працюючих гвинтів підводного човна, змогли знайти умовного противника та передати дані про його місцезнаходження до фрегату "Гетьман Сагайдачний". Український флагман був спрямований у точку контакту та знайшов турецький підводний човен власною гідроакустичною станцією.

Українські моряки більше години "вели" турецький підводний човен та контролювали його переміщення, що за реальних бойових умов дозволяло гарантовано знищити противника. При цьому фахівці "КНДІ Гідпроприладів" працювали разом з українськими моряками на борту українського флагману та вертольоту.  

"Під час цих навчань були використані нові гідроакустичні буї, які працюють у пасивному режимі, та непомітні для противника. Завдяки використанню нових технологій, "КНДІ Гідпроприладів" зміг значно збільшити чутливість та інші головні характеристики цих приладів. Це, приблизно, у 10 разів збільшило можливості корабля і посилило протичовнову компоненту ВМСУ", – зазначив Юрій Меленко, директор ДП "Київський Науково-дослідний інститут гідроприладів".

Аналогічне завдання також було виконано і ВМС США, за допомоги літака P-8 Poseidon та ракетного крейсеру CG66 Hue City.

Необхідно додати, що турецький підводний човен S-349 "Батирай", відноситься до типу 209 та побудований у Німеччині. Ці підводні човни мають малу шумність, завдяки встановленню всіх механізмів на ізольовані від корпусу демпферні опори і фундаменти. 

Після виконання завдання, на "Гетьман Сагайдачний" прибули Начальник ГШ ЗСУ генерал армії Муженко В.М., Командувач ВМС ЗСУ віце-адмірал Воронченко І.О., Командувач ПВ ЗСУ генерал-полковник Дроздов С.С., заступник Командувача ВМС ЗСУ капітан 1 рангу Неїжпапа О.Л. які ознайомились з тактикою використання радіогідроакустичних буїв, можливості розпізнавання акустичних портретів різних цілей, та дали високу оцінку у ефективності їх застосування.

На даний час розглядається питання підготовки радіогідроакустичної підсистеми до державних випробувань та їх прийняття на озброєння ВМС ЗСУ.

Нагадаємо, що "Укроборонпром" поглиблює співпрацю із НАТО для розгортання спільних проектів та прискорення переходу підприємств "Укроборонпрому" на випуск продукції за стандартами НАТО. Саме такі питання обговорили Генеральний секретар НАТО Єнс Столтенберг і Генеральний директор ДК "Укроборонпром" Роман Романов під час робочої зустрічі.

Фото: МОУ