"Укроборонпром" у 2017 році: розвиток авіаційного кластеру

2017 рік став роком розвитку авіаційного кластеру "Укроборонпрому", лише за цей один рік в небо вперше піднялись два, без перебільшення, історичних літальні апарати – 31 березня 2017 року у небо піднявся Ан-132D, а 8 листопада – ударний безпілотник "Горлиця".

31 березня 2017 року у небо піднявся Ан-132D – перший український літак створений з найбільшим застосуванням сучасної авіоніки від провідних компаній світового рівня, серед яких партнери з США, Канади, Великобританії, Німеччини, Франції та інших країн – Honeywell, Pratt&Whitney Canada, Liebherr-Aerospace Toulouse SAS, Dowty Propellers. Цей літак став першим українським літаком, при створенні якого не було використано жодної російської деталі.

Важливо відмітити, що Ан-132D був створений у рекордно короткі терміни у світі сучасної авіації, старт програмі був даний у травні 2015 року, коли було укладено угоду з Taqnia Aeronautics з Королівства Саудівська Аравія. Тобто, для створення нового літака знадобилось лише 1,5 року.

Успішна реалізація міжнародної програми літака Ан-132 дала старт новим спільним проектам української авіаційної промисловості з іноземними компаніями.

Наприклад, у рамках міжнародного співробітництва досягнуто домовленостей про модернізацію військово-транспортний літака Ан-70, який отримає нову авіоніку та позбавиться російських деталей.

  

Про відповідну готовність взяти участь у модернізації літака, під час провідної міжнародної виставки Dubai Airshow 2017, заявили компанії з Королівства Саудівської Аравії, Об’єднаних Арабських Еміратів та Туреччини. Завдяки цій модернізації планується розширити унікальні характеристики літака, в першу чергу, завдяки передовим цифровим системам.

Враховуючи те, що у 2015 році Ан-70 було прийнято на озброєння Збройних сил України, модернізація цього літака є одним з найважливіших завдань, яке дозволить значно розширити мобільність та боєздатність українських захисників.

8 листопада 2017 року здійснив перший політ прототип нового тактичного безпілотного літального апарату "Горлиця", розроблений ДП "Антонов", що входить до складу ДК "Укроборонпром".

"Горлиця" – перша вітчизняна платформа, яка за своєю вантажопідйомністю здатна нести ударне навантаження. Наразі подібні апарати виробляють лічені країни у світі, в першу чергу, США, Ізраїль, Італія, Франція, КНР, Туреччина. При цьому розробка аналогічних комплексів, зазвичай, потребувала багатомільйонних вкладень та біля п‘яти років. В цей же час, розробка "Горлиці" здійснюється коштом ДП "Антонов".

Безпілотник розроблено для допомоги Сухопутним силам ЗСУ у веденні розвідки вдень та вночі за будь-яких погодних умов та передачі отриманої інформації на командний пункт. У порівнянні з іншими БпЛА він може вести повітряну розвідку більш тривалий час – не менше 7 годин та розвиває швидкість до 230 км на годину. Тактичний радіус дії становить 120 км, практична дальність польоту – 1 050 км.

"Горлиця" здатна вести оптико-електронну повітряну розвідку видимого та інфрачервоного діапазону. Вона автоматично розпізнає, захоплює та супроводжує рухомі цілі та наводить керовані високоточні боєприпаси. За допомоги БпЛА можна організувати оперативний зв’язок та підтримувати бойові підрозділи, що виконують завдання в тактичній глибині противника.

Варто зазначити, що протягом 2017 року були досягнуті аналогічні домовленості і з провідними оборонними компаніями з інших країн НАТО, в тому числі і з США.

Наприклад, домовленостей досягнули ДП "410 Завод Цивільної Авіації", що входить до складу ДК "Укроборонпром", та провідна американська корпорація Rockwell Collins, яка спеціалізується на виготовленні та розробці цифрових та електронних систем для авіації.