Відбулось чергове засідання розширеної комісії стосовно ДП "Миколаївський суднобудівний завод"

Розширена комісія стосовно ДП "Миколаївський суднобудівний завод", до складу якої увійшли представники керівництва миколаївського заводу, ДК "Укроборонпром", Миколаївської ОДА, Командування Військово-Морських Сил України, а також представники професійних спілок, розглянула стан підприємства та подальші шляхи вирішення ситуації, що склалась на підприємстві.

На спільну думку всіх учасників цієї зустрічі, головним чинником вирішення питань щодо заборгованості по заробітній платі на підприємстві є подальша доля ракетного крейсеру. Його утримання з кінця 2014 року виконується виключно силами підприємства через те, що з бюджету не виділяються кошти Міністерству оборони України для оплати цих робіт.

Таким чином, бюджетний борг перед ДП "Миколаївський суднобудівний завод" зараз становить понад 80 млн грн. В цей же час, накопичена через нього сума невиплаченої заробітної плати на підприємстві становить трохи більше 65 млн грн.

ДП "Миколаївський суднобудівний завод" продовжує, з 2016 року, очікувати на рішення Кабінету Міністрів щодо подальшої долі ракетного крейсеру.

"Ми – виробники. Ми зробимо те, що буде сказано замовником. Це може бути або демілітаризація крейсеру, або його добудова. Без негайного вирішення Кабінетом Міністрів подальшої долі ракетного крейсера неможливо вийти з даної ситуації" – наголосив Валерій Калашніков, в.о. директора "Миколаївського суднобудівного заводу".

"Ми також зацікавлені в прийнятті постанови. Якщо крейсер буде демілітаризовано, то його зброя піде на підтримання діючих бойових кораблів", – зазначив Заступник начальника озброєння Командування ВМС Збройних Сил України Андрій Поліщук.

Маємо зазначити, що питання утримання ракетного крейсеру має ключове значення для всієї України. Цей корабель, з тоннажем у 11 500 т. та довжиною 186,4 м., якщо роботи з його утримання не будуть проводитись, може затонути, що призведе до екологічної катастрофи, забруднення акваторії річки Інгул, Південний Буг та Чорного моря. У свою чергу, вартість підняття корабля такого класу та ліквідація наслідків катастрофи буде коштувати сотні мільйонів гривен.

В цей же час, ДП "Миколаївський суднобудівний завод" продовжує роботи з забезпечення беззбиткової діяльності. Зараз вже проведені зустрічі з представниками Військово-Морських Сил України, які розглянули можливість проведення на ДП "Миколаївський суднобудівний завод" ремонту бойових кораблів.

Також, під час засідання було прийнято рішення закликати місцеву владу Миколаєва приєднатися до рішення своїх колег з інших міст України, які вже звільнили підприємства оборонної галузі від сплати податку на землю. У випадку з ДП "Миколаївський суднобудівний завод", мова йде про близько 700 тисяч гривень цього податку за один місяць. Тобто, про майже 8,5 млн грн за рік, які нараховуються попри стан підприємства.