Про "ліквідацію" "Антонова" або чому потрібно читати не тільки заголовки – Володимир Коробов

Володимир Коробов, Заступник генерального директора з авіабудування та виробництва ДК "Укроборонпром", детально роз‘яснив ситуацію навколо "Антонова" у виданні "Новое Время".

За останні дні український інформаційний простір "вибухнув" від новини "державний авіабудівний концерн "Антонов" – ліквідовано. На превеликий жаль, ця ситуація знову довела, що пересічний читач не часто читає всю новину, вдовольняючись лише її заголовком.

Більш за те, навіть різноманітні "експерти" почали розповсюджувати заклики на кшталт "вбили Антонов" та міркувати про долю української авіабудівної галузі. Не говорячи вже про російську пропагандистку машину, яка, як зазвичай, переробила цю новину у інформаційну зброю.

Лише уважний читач міг помітити, що мова йде про ліквідування юридичної особи – державного авіабудівного концерну "Антонов", через відсутність у ньому учасників. Бо, ще  31 березня 2015, у відповідності до рішення Кабміну, ДП "Антонов", який був частиною державного авіабудівного концерну "Антонов", увійшов до складу ДК "Укроборонпром". А 15 червня 2015 р. до складу Концерну увійшли ДП "Харківське Державне Авіаційне Виробниче Підприємство" (ХДАВП) та ДП "Завод 410 Цивільної авіації".

Тобто, за рішенням Кабміну була ліквідована порожня юридична особа, в якій немає учасників, виробничих площадок та наукових центрів. Все це – ще з 2015 року на повну потужність працює у складі "Укроборонпрому". 

Більш за те, "Укроборонпром" ще у червні 2016 року, у рамках реформи оборонно-промислового комплексу, створив авіаційний кластер, беручи за приклад Boeing і Airbus, які працюють саме за такою структурою. Консолідація підприємств у кластері дозволяє об’єднати потужності розрізнених підприємств і підвищити швидкість проектування та виробництва новітніх продуктів у 3-4 рази.

І вже у 2017 році вся країна спостерігала за успіхом ДП "Антонова" – літаком Ан-132D, першого українського літака без жодної російської деталі. При цьому, він був створений у рекордно короткі терміни у світі сучасної авіації. Та став прикладом ефективного співробітництва зі світовими гігантами авіабудування, серед яких партнери з США, Канади, Великобританії, Німеччини, Франції та інших країн – Honeywell, Pratt&Whitney Canada, Liebherr−Aerospace Toulouse SAS, Dowty Propellers.

А також, лише мовою цифр, за підсумками 2016 року "Антонов" збільшив чистий прибуток в 4 рази в порівнянні з 2015 роком – до 178,1 мільйона гривень.

У свою чергу, ДП "Завод 410 Цивільної авіації" у складі ДК "Укроборонпром", продовжив свою роботу із відновлювання української авіації. Саме на цьому заводі нове життя отримають військово-транспортні літаки, які знаходяться на озброєнні Збройних сил України. Варто зазначити, що ДП "Завод 410 ЦА" за останні три роки збільшив чистий прибуток на 638%. У 2016 році чистий прибуток склав 150,2 млн грн, тоді як у 2014 році, коли підприємство ще не знаходилось у складі "Укроборонпрому", завод отримав збиток на рівні 23,5 млн грн.

Продовжуються "реанімаційні заходи" на "Харківському Державному Авіаційному Виробничому Підприємстві", який з 2007 року, з часу входження до ліквідованого державного авіабудівного концерну, випустив лише 8 літаків, та накопичив великі збитки. Наразі очікується прийняття Верховною Радою закону "Про реструктуризацію заборгованості ДП "Харківське державне авіаційне виробниче підприємство (ХДАВП)", що дозволить підприємству "вилізти з боргової ями". Також йде робота над підготовкою підприємства до виконання замовлення з виготовлення літаків.  

"Укроборонпром" продовжує створювати найкращі умови для розвитку української авіаційної галузі. У відповідності до плану реформи українського оборонно-промислового комплексу, а також рішенню Кабінету Міністрів України, на ДП "Антонов" та ДП "Завод 410 Цивільної авіації" вже розпочався перехід до сучасних західних систем управління підприємствами, шляхом їх реорганізації в публічні акціонерні товариства.

У відповідності до планів реформи ці підприємства пройдуть складну процедуру інвентаризації та оцінки майна, яку мають здійснити обрані на відкритому тендері авторитетні компанії. Після чого, будуть випущені і передані державі всі 100% акцій підприємств. Ця реорганізація відкриває дорогу українським та іноземним партнерам, які отримають чіткі загальновизнані у світі правила інвестування.

Саме завдяки таким змінам, які проводить "Укроборонпром" українські провідні наукоємні та високотехнологічні підприємства здатні розвиватися, переходити на західні моделі управління та розгортати міжнародне співробітництво.