З 2014 року "Укроборонпром" не експортує ОВТ до РФ. Інформація SIPRI є некоректною
З 2014 року "Укроборонпром" не експортує ОВТ до РФ. Інформація SIPRI є некоректною Інформація щодо постачання озброєння та військової техніки (ОВТ) Державним концерном «Укроборонпром» до РФ є некоректною і не відповідає дійсності.  У звітному періоді 2014-2018 років, який обрала SIPRI, Україна постачала турбореактивні двигуни АІ-222, які встановлюються на російські навчально-бойові літаки Як-130. Зауважимо, що виробником двигунів є приватне запорізьке ПАТ «Мотор-Січ», яке не є учасником ДК «Укроборонпром». Крім того, контракти на поставки двигунів було укладено у 2006 році, а власне поставки відбувались у 2009-2014 рр. У примітках до дослідження наголошується, що, найімовірніше, двигуни постачались до 2014 року, коли ввели заборону на експорт ОВТ до РФ. Дослідники SIPRI роблять припущення, що після 2014-го зазначені двигуни могли виготовлятись російською стороною самостійно. Інша продукція, яка нібито постачалася до РФ, - це літаки Ан-140-100 та Ан-148-100Е. Експерти SIPRI зазначають, що виконання цих контрактів було припинено у 2014-му, після заборони експорту до РФ. Крім того, літаки Ан-140 і Ан-148 виготовлялись в Росії за ліцензією, наданою ДП «Антонов». Тому SIPRI розглядає їх як імпорт з України, оскільки існує юридичний договір, укладений між сторонами. Серед переліку продукції, що традиційно постачалася до РФ, є корабельні газотурбінні установки ДС-71 виробництва миколаївського ДП «НВКГ «Зоря»-«Машпроект». Такими двигунами оснащені три російські фрегати проекту 11356. Поставка була здійснена до заборони експорту ОВТ до РФ. Також варто враховувати, що дата поставки двигунів та силових установок визначається експертами SIPRI після завершення виготовлення тих чи інших зразків військової техніки та озброєння уже російськими виробниками і передачі літаків і кораблів до Збройних сил РФ, а не реальним моментом постачання окремих комплектуючих. Тому двигуни чи силові установки для техніки могли постачатися до 2014 року, однак у дослідженні вони відображені, як поставки пізнішого періоду. Слід зауважити, що згідно з рішенням РНБО України «Про заходи щодо удосконалення державної військово-технічної політики», уведеного в дію Указом Президента України від 27.08.2014р. №691/2014, експорт до РФ товарів військового призначення і подвійного використання припинено. Виняток становить лише космічна техніка, яка використовується для досліджень космосу в мирних цілях. Довідково: Згідно із щорічним дослідженням, оприлюдненим Стокгольмським інститутом дослідження проблем миру (SIPRI) у березні поточного року, Україна посіла 12 місце у переліку 25 найбільших експортерів зброї. Водночас, за твердженням  авторів дослідження, за період 2014-2018 років 23% українського експорту ОВТ припадало на РФ.
ДП "ЛДАРЗ" оновлює виробничі потужності для ремонту військової авіації
ДП "ЛДАРЗ" оновлює виробничі потужності для ремонту військової авіації ДП "Львівський державний авіаційно-ремонтний завод", що входить до складу ДК "Укроборонпром", розширив свої технологічні можливості з відновлення військової авіації. Так, на заводі розширено номенклатуру ремонту плат блоків авіаційного, радіоелектронного обладнання та авіаційного озброєння літаків типу МіГ-29. Для якісної діагностики і скорочення часу для ремонту плат підприємством закуплено сучасний автоматизований діагностичний комплекс (АДК) серії «Діана – 4.6», який призначений для діагностування складних цифрових і цифро-аналогових змінних елементів електронної апаратури. Також, протягом 2018 року за власні обігові кошти, без зупинки технологічного процесу гальванічного покриття деталей авіаційної техніки, здійснено ремонт та реконструкцію приміщення лінії підготовки та багатошарового покриття гальванічної дільниці цеху № 7 (механічного). Встановлено обладнання та гальванічні ванни українського виробника із сучасних термопластичних матеріалів. Дільниця модернізована випрямлячами постійного струму типу ВАКР-М. Крім того, на підприємстві тривають дослідно-конструкторські роботи стосовно модернізації винищувачів МіГ-29 до варіанту МіГ-29МУ2. У результаті подальшої модернізації буде вдосконалено можливості літака із нанесення високоточних ударів по наземних цілях. Зазначимо, що ДП «ЛДАРЗ» здійснює ремонт авіаційної техніки військового призначення. Підприємство спеціалізується на відновленні фронтових винищувачів.
Позиція ДП "Завод 410 ЦА" стосовно ситуації щодо виконання спільно з ДП ДГЗП "Спецтехноекспорт" контракту з Індією
Позиція ДП "Завод 410 ЦА" стосовно ситуації щодо виконання спільно з ДП ДГЗП "Спецтехноекспорт" контракту з Індією Виконання контракту на модернізацію літаків Ан-32 ВПС Індії вже протягом 2011-2018 рр. забезпечує 60% чистого доходу ДП «Завод 410 ЦА». Будь-яке втручання та перешкоджання виконанню даного контракту може нанести збитки, заявляє колектив заводу. З кінця 2018 року, завдяки досягнутим домовленостям між ДП ДГЗП «Спецтехноекспорт» та індійськими партнерами, завод відновив стабільні відвантаження нових партій продукції за контрактом. Також, у цьому році підприємство очікує на успішне звершення переговорів з Індією щодо модернізації 20-ти додаткових Ан-32 в Україні. Це дозволить зберегти робочі місця та залучити молодих спеціалістів. ДП «Завод 410 ЦА» розпочав масштабну співпрацю з індійськими партнерами після укладання зовнішньоекономічного контракту між ДП ДГЗП «Спецтехноекспорт» та Міністерством оборони Індії на ремонт та модернізацію 105 військово-транспортних літаків Ан-32. Даний контракт досі є одним з найбільших експортних контрактів в історії українського оборонно-промислового комплексу. За умовами контракту 2009 року, 40 індійських літаків мали бути модернізовані на потужностях ДП «Завод 410 ЦА, ще 65 літаків – вже індійськими авіаремонтними підприємствами після відповідного навчання індійських спеціалістів та поставки з України необхідної кількості агрегатів та запчастин. У 2014-2015 роках виконання контракту було під загрозою у зв’язку зі зривом строків поставок запчастин з України в Індію. Це сталося після розірвання співпраці з Росією у сфері ВТС, в результаті чого вартість авіаційних запчастин російського походження зросла у 7-10 разів. У 2017 році Міністерство оборони Індії було готове розірвати контракт з Україною та передати його на виконання російському підприємству. У такому разі ДП «Завод 410 ЦА» мав би сплатити $ 25 млн. штрафів та недоотримати $ 90 млн. доходу від експорту нових запчастин та агрегатів в Індію. У грудні 2017 року, завдяки спільним титанічним зусиллям ДП «Завод 410 ЦА», ДП «Антонов» та ДП ДГЗП «Спецтехноекспорт», українська сторона переконала індійських замовників у необхідності провести імпортозаміщення російських комплектуючих Ан-32 на західні аналоги та у повній мірі виконати умови контракту. Однак, у 2018 році завод знову зіткнувся зі складнощами у зв’язку із затримками у підписанні додаткових угод на продовження терміну дії контракту та проведення імпортозаміщення. Причиною затримок стали публікації маніпулятивної інформації в індійських ЗМІ з посиланням на правоохоронні органи України про нібито порушення законодавства українською стороною у процесі виконання контракту. Завдяки підтримці Посольства України в Республіці Індія ситуацію вдалося стабілізувати. Станом на сьогодні, необхідні додаткові угоди підписані, виконання контракту відновилося. ДП«Завод 410 ЦА» здійснює свої поставки регулярно, повне виконання контракту заплановано на кінець 2020 року. У січні-лютому 2019 року було успішно проведено випробування виробів західного виробництва, що у подальшому будуть встановлені на літаки Ан-32 на заміну російським комплектуючим. Слідом за цим успіхом, у ЗМІ з посиланням на правоохоронні органи України, знову почали з’являтися публікації, що викликають занепокоєння індійських партнерів. Колектив ДП «Завод 410 ЦА» закликає державні органи та громадськість утриматися від поширення будь-якої не доведеної, маніпулятивної інформації, що стосується виконання авіаційного контракту з Індією. Це може поставити під загрозу подальше існування підприємства. Зазначимо, що завдяки виконанню довгострокового контракту між ДП ДГЗП «Спецтехноекспорт» та Міністерством оборони Індії, ДП «Завод 410 ЦА» вдалося зберегти свій висококваліфікований персонал та частково оновити матеріально-технічну базу. Саме завдяки цьому експортному контракту, підприємство мало можливість провести якісний капітальний ремонт 22 літаків на потреби державних силових структур України. Також ДП "Завод 410 ЦА" у найближчі 2 роки планує ремонтувати і технічно обслуговувати агрегати літаків в секторі світових лідерів авіабудування Boeing і Airbus.
"Львівський бронетанковий завод" завершив виготовлення партії нових БТС-4ЛБТЗ для іноземного замовника
"Львівський бронетанковий завод" завершив виготовлення партії нових БТС-4ЛБТЗ для іноземного замовника ДП "Львівський бронетанковий завод", що входить до складу ДК "Укроборонпром", завершив виготовлення партії нових броньованих ремонтно-евакуаційних машин БТС-4ЛБТЗ, які призначені для іноземного замовника з Південно-східної Азії. БТС-4ЛБТЗ був розроблений за власні обігові кошти підприємства та призначений для евакуації пошкоджених танків з поля бою. Він оснащений краном, з підйомною вагою у 12 т, лебідкою з максимальною силою буксирування до 75 т., а також може буксирувати техніку на жорсткому зчепленні зі швидкістю до 12 км/год. Такі характеристики забезпечує 690-сильний двигун, який здатний розігнати 38-тонну машину до 55 км/год. Створення цієї машини стало можливим завдяки тому, що "Львівський бронетанковий завод" перейшов до самостійного виготовлення основних компонентів тягачів та ремонтно-евакуаційних машин. Необхідно зазначити, що Міністерство оборони України також зацікавилась цією БРЕМ та розглядає можливість її включення у Державне оборонне замовлення. Водночас, у рамках Державного оборонного замовлення на 2019 рік підприємством вже підписано контрактів на загальну суму 850 млн грн з Міністерством оборони та передбачена поставка понад півсотні машин для українського війська. Зокрема мова йде про постачання броньованих евакуаційних машин різних типів, пожежних танків та бойових машин.  Нагадаємо, що львівським підприємством у ініціативному порядку за власні обігові кошти був розроблений БРЕМ "Лев". У минулому році він успішно пройшов визначально-відомчі випробування та допущений до експлуатації у Збройних Силах України. Окрім того, "Львівський бронетанковий завод" також створив пожежний танк ГПМ-72, який також пройшов визначально-відомчі випробування, допущений до експлуатації та вже працював на ліквідації надскладних пожеж, зокрема у Калинівці.
Наша продукція
БТР-4МВ1 БТР-4МВ1 створений фахівцями "Харківського конструкторського бюро ім. Морозова", що входить до складу "Укроборонпрому". Ця машина є модернізацією БТР-4, який активно використовується захисниками нашої країни у ході АТО. Завдяки змінам у фронтальній частині броньованої машини, а також її технологічному рішенню у відповідності до останніх тенденцій бронетехніки НАТО, вдалось досягти принципово нового рівня захисту БТР-4. При створенні БТР-4МВ1 розробники використали модульний підхід побудови бронезахисту активно використали рознесену броню. Такий модульний підхід дозволяє у польових умовах оперативно замінювати елементи верхнього шару броні. Завдяки цим заходам захист БТР-4МВ1 значно перевищує будь-який зразок БТР чи БМП, який зараз знаходиться на озброєнні українських захисників.    Технологічні рішення, які прийняли фахівці "Харківського конструкторського бюро ім. Морозова" дозволили збільшити вагу БТР-4МВ1 лише до 24-25 т., що на 2-3 тони більше за звичайну версію БТР-4. Всі ходові властивості, які забезпечує колісна формула 8х8 у поєднанні із німецьким двигуном від Deutz та американською трансмісією Alisson, залишились без змін: максимальна швидкість – 110 км/год. Окрім того, БТР-4МВ1 зберіг можливість форсування водних перешкод уплав, зі швидкістю до 10 км/год. "БТР-4МВ1 – є машиною, яка забезпечує захист екіпажу на найвищому рівні, для цього класу бронетехніки. А завдяки модульному підходу у бронюванні і наявності багатоцільових відсіків, які дозоляють встановлювати додаткові паливні баки, поплавки або додаткову броню, ми тепер можемо за мінімальний час переоснастити БТР-4МВ1. Окрім того, використання бойових модулів також дозволяє проводити заміну озброєння бойової машини. Фактично зараз БТР-4МВ1 можливо за короткий час пристосувати до виконання будь-якої задачі, від дозорно-розвідувальної до машини-амфібії для морської піхоти. Це підхід, який використовується у найкращих зразках бронетехніки країн-членів НАТО, вже реалізовано у українському БТР-4", – заявив директор "Харківського конструкторського бюро ім. Морозова" Олексій Бабіч.
БТР-4МВ1
Докладніше
3D-РАДАР 80К6Т КП "Науковий виробничий комплекс "Іскра", що входить до складу ДК "Укроборонпром", розробив новий 3D оглядовий локатор 80К6Т, в основу конструкції якого покладені твердотільні модулі.   Цей радар призначений для видачі цілевказівок засобам ППО та може працювати з всіма зенітно-ракетними комплексами, які стоять на озброєнні Збройних Сил України. Окрім того, потужні можливості радару дозволяють його використовувати, як інформаційну ланку у підрозділах Повітряних сил України.   Головною особливістю 80К6Т стала цифрова фазована активна решітка. Ця технологія дозволяє виявляти та супроводжувати цілі з надвисокою точністю. При цьому, завдяки тільки одній станції виконується одночасне вимірювання положення цілі одразу за трьома координатами: дальності, азимуту та висоти.       Можливості 80К6Т дозволяють виявляти повітряні об‘єкти на відстані до 500 км, на висотах до 40 км. Одночасно радар може відслідковувати до 500 цілей. При цьому ця радіолокаційна станція може працювати при значній протидії засобів радіоелектронної боротьби противника. Завдяки цьому оператори 80К6Т можуть без перешкод "бачити" повітряний простір, що є однією з головних умов ефективності протиповітряної оборони.   За одну хвилину радар робить до 12 обертів, що забезпечує оновлення данних про цілі кожні 5 секунд, а велика зона огляду по куту місця, до 70 градусів, дозволяють виявляти тактичні та оперативно-тактичні ракети. Окрім того, спеціальна система обробки сигналів, дає можливість виявляти малорозмірні та крилаті ракети, які йдуть на малих висотах з огинанням рельєфу.   При розробці 80К6Т фахівці КП "НВК "Іскра" приділили окрему увагу мобільності комплексу, який складається з двох малогабаритних транспортних одиниць: в одній з яких знаходяться оператори радіолокаційної станції та генератори автономного живлення, а в другій – вся апаратура радару. Завдяки такому рішенню 80К6Т можливо транспортувати за допомогою малотоннажних літаків.
3D-РАДАР 80К6Т
Докладніше
M4 – WAC-47 Автоматичний карабін M4 побудований за модульним принципом та дозволяє адаптувати його під різноманітні калібри. Основаною версією M4 – WAC-47 є варіант під калібр 7,62х39, який зараз активно використовуються у Збройних Силах України, але завдяки заміні модулів, що можливо здійснити навіть у польових умовах за 20 секунд, M4 – WAC-47 адаптується до 5.56х45 NАТО – який є основним патроном у країнах Альянсу для цього типу зброї. Саме завдяки M4 – WAC-47 можливо реалізувати "плавний" та більш економічно ефективний перехід до впровадження нового для української армії натівського калібру стрілецької зброї. Це дозволить ефективно використати запаси існуючих боєприпасів, уникнути проблем із розподілом та логістикою нових набоїв та мінімізувати ризики. Окрім того можлива адаптація до 5,45х39, який також використовується в українській армії, новітніх типів боєприпасів: .458 SOCOM, надпотужного та важкого набою з дозвуковою кулею, або 6.8 SPC II з високою кінетичною енергією та зупиняючими властивостями. Ще однією важливою перевагою модульної конструкції автоматичного карабіну M4 – WAC-47 є можливість використання різних за довжиною стволів у відповідності до потреб: 10.5”, 11.5”, 14.5”, 18” або 24”. Що дозволяє варіювати зброю у відповідності до індивідуальних завдань бійця. Наприклад, піхотний снайпер може використовувати довгий 24-дюймовий ствол, який забезпечує ведення ефективного прицільного вогню на 600 метрів, у той час, коли короткий у 10,5-дюймів ствол краще відповідає потребам індивідуальної компактної автоматичної вогнепальної зброї. У поєднанні із кріпленнями типу RIS, які призначені для швидкого встановлення коліматорних або оптичних прицілів, приладів нічного бачення або тепловізорів, підствольних гранатометів, систем лазерного покажчика цілі, не говорячи вже про тактичні рукоятки або ліхтарі, дозволяє реалізувати весь потенціал бійця на полі бою.
M4 – WAC-47
Докладніше