ПрАТ "СК "АРСЕНАЛ СТРАХУВАННЯ"

Код ЄДРПОУ
33908322
Контактні дані
Директор Департаменту по роботі з ВІП клієнтами
0504807590
n.klochkova@arsenal-strahovanie.com
Підстави для скарги
СКАРГА На рішення Замовника щодо визначення переможця закупівлі
Підприємство концерн
ДП АНТОНОВ
Номер закупівлі в ProZorro
ID: UA-2021-03-05-010269-c
Предмет закупівлі
послуги з обов'язкового авіаційного страхування цивільної авіації (заявка 584/02-60)
Короткий зміст скарги
СКАРГА
На рішення Замовника щодо визначення переможця закупівлі

05 березня 2021 року ДЕРЖАВНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ «АНТОНОВ», ідентифікаційний код: 14307529 (далі – «Замовник» або «ДП «АНТОНОВ») було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги), ідентифікатор закупівлі UA-2021-03-05-010269-c. Назва предмета закупівлі: ДК 021:2015 «66510000-8 – Страхові послуги (послуги з обов'язкового авіаційного страхування цивільної авіації)».
ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «СТРАХОВА КОМПАНІЯ «АРСЕНАЛ СТРАХУВАННЯ», ідентифікаційний код: 33908322, адреса місцезнаходження: Україна, м. Київ, вул. Борщагівська, 154, 03056 (далі – ПрАТ «СК «АРСЕНАЛ СТРАХУВАННЯ» або «Скаржник») ознайомившись з вимогами закупівлі та вимогами Замовника згідно Конкурсної документації на закупівлю (затвердженої Рішенням Відповідальної особи №704 від 05.03. 2020 р.) (далі – конкурсна документація) ПрАТ «СК «АРСЕНАЛ СТРАХУВАННЯ» подало свою тендерну пропозицію у відповідності до вимог законодавства та конкурсної документації.
Відповідно до Рішення відповідальної особи Замовника №759 від 25.03.2021 було прийняте рішення про обрання переможцем конкурсу Приватне акціонерне товариство «Страхова компанія «БУСІН» (ЄДРПОУ 19492371) (далі - ПРАТ "СК "БУСІН") з ціною 4 545 533,27 євро, пропозиція якого, нібито, відповідає умовам конкурсної документації та є найбільш економічно вигідною.
ПрАТ «СК «АРСЕНАЛ СТРАХУВАННЯ» не може погодитись з прийнятим рішенням та вважає дії Замовника такими, що порушують права та інтереси Скаржника, як учасника Процедури закупівлі, який реально претендує на визнання його пропозиції як найкращої, та укладення договору з Замовником у майбутньому, а також на об'єктивний та неупереджений розгляд пропозиції відповідно до вимог конкурсної документації, з наступних підстав:

1. На момент проведення аукціону, а саме станом на 23.03.2021 року, ПРАТ "СК "БУСІН" у складі конкурсної пропозиції було завантажено документи, які фактично не відповідали вимогам Конкурсної документації Замовника стосовно страхового та перестрахового покриття, та дана пропозиція не могла бути прийнята та допущена Замовником до проведення Аукціону.
Так, зокрема, конкурсна пропозиція ПРАТ "СК "БУСІН" не відповідала наступним вимогам конкурсної документації:
1.1 Відповідно до Додатку № 2.1.1 до Конкурсної документації, а саме закладка «Відповідальність» рядок «Загальний розмір страхової суми (Єдиний комбінований ліміт відповідальності), еквівалент Євро» Замовник вимагав надати загальний ліміт відповідальності (включаючи військові ризики) у розмірі 1 110 000 000 Євро.
Натомість в конкурсній пропозиції ПРАТ "СК "БУСІН" було відсутнє перестрахування військових ризиків відповідальності понад ліміт 250 000 000 Євро, а саме відповідно до абзацу 5, сторінка 4 сліпу B0801Q21841A21 (файл 2.27.1 Сліп HULL_Liab.pdf) суб-ліміт відповідальності за військовими ризиками (застереження AVN52E) було встановлено на рівні 250 000 000 Євро.

1.2. Відповідно до Додатку № 2.1.1 до Конкурсної документації, а саме закладка «КАСКО» рядок «Франшиза», замовником було передбачено франшизу (частина збитку що не відшкодовується) у наступних розмірах: 215 000 Євро – стосовно Ан225 та Ан178; 85 000 Євро – стосовно Ан124; 45 000 Євро – стосовно Ан22, Ан74, Ан26 та Ан28.
В поданій конкурсній пропозиції ПРАТ "СК "БУСІН" на сторінці 4 сліпу B0801Q21841A21 (файл 2.27.1 Сліп HULL_Liab.pdf) у розділі «DEDUCTIBLES» / «ФРАНШИЗИ» передбачено франшизу на всі повітряні судна у розмірі 440 000 Євро на кожне повітряне судно.
Це вказує на той факт, що франшиза зазначена в конкурсній пропозиції ПРАТ "СК "БУСІН" більше ніж в двічі перевищувала розміри максимальної франшизи, встановленої вимогами Конкурсної документації Замовника.

1.3. Відповідно до Додатку № 2.1.1 до Конкурсної документації, а саме закладка «КАСКО», рядок «Географічні межі дії страхування» Замовником було передбачено виключення лише 6-ти країн: «весь світ, виключаючи Судан, Північну Корею, Сирію, Ємен, Кубу, Іран.»
Проте, на сторінці 3 сліпу B0801Q21845A21 (файл 2.27.1 Сліп HULL_Liab.pdf) у розділі «GEOGRAPHICAL LIMITS» / «ГЕОГРАФІЧНІ МЕЖІ» передбачено застосування застережeння LSW617H, яким виключено 30 країн і регіонів (у тому числі, Ірак і Афганістан).
Отже, географічні межі дії перестрахування, зазначені в конкурсній пропозиції ПРАТ "СК "БУСІН" були значно вужчі ніж ті, що було встановлено вимогами Конкурсної документації Замовника.

1.4. Таблиця №2, Додатку № 2.1.1 до Конкурсної документації, а саме закладка «КАСКО», рядок «Види польотів на ПС» передбачає інформацію про польоти в рамках програми SALIS, яка призначена для перевезення вантажів подвійного і військового призначення для держав-членів НАТО.
Але в своїй конкурсній пропозиції ПРАТ "СК "БУСІН", а саме абз. 18 на сторінці 11 сліпу B0801Q21841A21, підтверджено погодження андерайтером на покриття лише перевезення небезпечних вантажів за класифікацією IATA.
Відповідно в конкурсній пропозиції ПРАТ "СК "БУСІН" було відсутнє підтвердження покриття перевезення вантажів подвійного та військового призначення.

1.5. Відповідно до п.4 Розділу 3. Інструкції з підготовки Конкурсної пропозиції Замовника «Конкурсні пропозиції вважаються дійсними протягом 90 календарних днів з дати розкриття Конкурсних пропозицій.»
У складі конкурсної пропозиції ПРАТ "СК "БУСІН", у документі біля печатки андерайтингового агентства GLOBAL AEROSPACE ‘C’ справа зверху є позначка “17/03/21”, а знизу справа «QUOTE VALID 7 DAYS» – після 24.03.21 підпис є недійсним.
Отже, термін дії Конкурсної пропозиції ПРАТ "СК "БУСІН" не відповідав вимогам Конкурсної документації Замовника.

1.6. У графі «REINSURED» / «ПЕРЕСТРАХУВАЛЬНИК», сторінка 2 сліпу B0801Q21841A21 не зазначено назви Учасника (визначено «TBA» / «Додатково буде підтверджено»), що означає, що це котирування видане не для Учасника. Отже, було відсутнє підтвердження, що сліпи видані брокером Willis та підписані андерайтерами щодо перестрахування ризиків були надані саме для учасника ПРАТ "СК "БУСІН".
Однак,незважаючи на наявні порушення, вже після проведення аукціону, розкриття пропозицій та документацій всіма учасниками процедури закупівлі, як вбачається з додатково завантажених документів (дата та час завантаження після 14 год 03 хв 23 березня 2021 року), Замовником під виглядом «технічних уточнень» було запитано документи, а ПРАТ "СК "БУСІН" були завантажені фактично нові документи, які вже включали перестрахові сліпи від нових (додаткових) перестраховиків, що суттєво змінювало зміст та обсяги первинно наданої конкурсної пропозиції ПРАТ "СК "БУСІН".
Вважаємо, що отримання цих оновлених умов та залучення нових перестраховиків стало можливим виключно завдяки отриманому після проведення аукціону доступу до повної інформації та документації, поданої іншими учасниками, зокрема ПРАТ СК «Арсенал Страхування».

2. Проте, навіть після внесення змін ПРАТ "СК "БУСІН" до своєї конкурсної пропозиції, дана прозиція не відповідає вимогам конкурсної документації Замовника зважаючи на наступне:

2.1. Відповідно до Додатку № 2.1.1 до Конкурсної документації, а саме закладка «Відповідальність», рядок «Кількість місць для службових пасажирів» Замовник вимагав надати перестрахове покриття службових пасажирів.
Але сліпом B0801Q21841A21, яки було подано ПРАТ "СК "БУСІН" в своїй конкурсній пропозиції, не передбачено покриття відповідальності перед службовими (неприбутковими) пасажирами, тобто осіб, які знаходяться на борту повітряного судна без квитка.
Отже, в поданій конкурсній пропозиції ПРАТ "СК "БУСІН" взагалі відсутнє перестрахове покриття службових пасажирів, що є підставою для відхилення пропозиції учасника ПРАТ "СК "БУСІН".

2.2. Відповідно до Додатку № 2.1.1 Конкурсної документації, а саме закладка «КАСКО» рядок «Виключення/застереження», Замовником було встановлено перелік виключень/застережень, проте перелік виключень/застережень наданих в конкурсній пропозиції ПРАТ "СК "БУСІН", а саме у Сліпах B0801Q21841A21 та B0801Q21845A21 - не відповідає вимогам Конкурсної документації Замовника.
Отже, вимоги умови перестрахового покриття надані ПРАТ "СК "БУСІН" - не відповідають Конкурсній документації Замовника, що є підставою для відхилення пропозиції учасника ПРАТ "СК "БУСІН"

2.3. Додатком № 3.3.1 до Конкурсної документації Замовником були встановлені умови перестрахування екіпажу, проте відповідно до зазначеного на сторінці 12 сліпу B0801Q21841A21, умови перестрахування включають покриття членів екіпажу, що відповідає застереженню Aviation Personnel Accident Insurance AVN113, що не відповідає Порядку і правилам здійснення обов’язкового авіаційного страхування цивільної авіації, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 6 вересня 2017 р. № 676 (з урахуванням змін та доповнень, внесених постановою Кабінету Міністрів України від 14 серпня 2019 р. № 725) та відповідно до Умов авіаційного страхування від нещасних випадків AMU 200/01 E.
Даний факт є суттєвим порушенням чинного законодавства України та вимог визначених Конкурсною документацією, а отже конкурсна пропозиція ПРАТ "СК "БУСІН" повинна була бути відхилена.

2.4. П. 1.4 Розділу ІІ. Кваліфікаційні критерії до перестрахового брокера-нерезидента Додатку 1 до Конкурсної документації встановлена вимога щодо підтвердження досвіду отримання Відкритих (багаторазових) загальних ліцензій експортного контролю Великобританії (OITCL / OGTCL).
Натомість учасником ПРАТ "СК "БУСІН" були надані ліцензії, що підтверджують досвід отримання Стандартних (одноразових) індивідуальних ліцензій експортного контролю (SITCL).
Отже, в конкурсній пропозиції ПРАТ "СК "БУСІН" відсутнє належне підтвердження досвіду отримання відкритих (багаторазових) загальних ліцензій експортного контролю Великобританії (OITCL / OGTCL), що є порушенням вимог, визначених Конкурсною документацією Замовника.

2.5. П. 1.4 Розділу ІІ. Кваліфікаційні критерії до перестрахового брокера-нерезидента Додатку 1 до Конкурсної документації встановлена вимога щодо наявності у постійного представництва перестрахового брокера-нерезидента в Україні або перестрахового брокера Системи дотримання вимог законодавства України у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та розповсюдженню зброї масового знищення (AML/TF).
Проте у поданій конкурсній документації ПРАТ "СК "БУСІН" відсутні будь-які посилання на затверджені Системи дотримання вимог законодавства України у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та розповсюдженню зброї масового знищення (AML/TF).

Також необхідно зазначити та при прийнятті рішення за цією скаргою просимо прийняти до уваги той факт, що вищезазначені неправомірні дії Замовника та офіційне підтвердження інформації про заміну з 1 квітня 2021 року перестрахового брокера з боку Замовника надане учасникам міжнародного ринку перестрахування до завершення процедури закупівлі вже призвели до того, що поточний перестраховий брокер United Insurance Brokers Limited не має можливості проводити роботу в рамках діючої ліцензії щодо узгодження польотів за отриманими заявками, дати виконання яких заплановані після 1 квітня 2021 року (на розгляді United Insurance Brokers Limited) наразі одинадцять заявок на квітень місяць).
Відповідно до вищевикладеного, протиправні дії та зловживання посадових осіб ДП «АНТОНОВ» ставлять під загрозу обов'язкового авіаційного страхування цивільної авіації, і як наслідок,ставить під загрозу безпеку польотів, ефективне управління безпекою відповідно до міжнародних стандартів та рекомендованої практики у сфері аеронавігаційного обслуговування, а також ставить під загрозу надання належних послуг з аеронавігаційного обслуговування.
Враховуючи наведене, оскільки всі ці факти свідчать про численні порушення допущенні Замовником та про безпідставність прийняття Замовником рішення про визначення переможцем процедури закупівлі ПРАТ "СК "БУСІН",

ВИМАГАЄМО:
Скасувати Рішення Замовника (ДП «Антонов») від 25 березня 2021 року щодо визнання переможцем конкурсу на закупівлю Послуг з обов'язкового авіаційного страхування цивільної авіації (заявка 584/02-60), ідентифікатор закупівлі UA-2021-03-05-010269-c ПРАТ "СК "БУСІН" та перейти до розгляду наступної конкурсної пропозиції.
Вимога
ВИМАГАЄМО:Скасувати Рішення Замовника (ДП «Антонов») від 25 березня 2021 року щодо визнання переможцем конкурсу на закупівлю Послуг з обов'язкового авіаційного страхування цивільної авіації (заявка 584/02-60), ідентифікатор закупівлі UA-2021-03-05-010269-c ПРАТ "СК "БУСІН" та перейти до розгляду наступної конкурсної пропозиції.
Рішення:
Звернення враховано як інформаційне повідомлення відповідно до п. 6.11 Положення про Колегію ДК "Укроборонпром" з розгляду скарг у сфері закупівель підприємств Концерну, затвердженого Наказом від 27.01.2020 №18 зі змінами. До інформаційного повідомлення відносяться "скарги, що дублюють вимоги подані через електронну систему закупівель «Prozorro», за якими Замовником ще не надано відповідь".