Фюзеляж першого з трьох нових Ан-178 для Збройних Сил України планують завершити до кінця травня поточного року

Генеральний директор Укроборонпрому Юрій Гусєв розповів про поточний стан авіабудування на підприємствах Концерну та окреслив перспективи розвитку зазначеного напряму. Це відбулося 25 лютого у Харкові під час галузевої наради за участю очільника Мінстратегпрому Олега Уруського, народного депутата України Ігоря Копитіна та керівників провідних вітчизняних авіапідприємств. Захід організувала Асоціація "Укравіапром".

Наразі фахівці ДП "Антонов" активно працюють над виконанням контракту, підписаного з Міноборони наприкінці 2020 року за участю Президента України Володимира Зеленського. Це перше за роки незалежності державне замовлення у "Антонова" нових українських літаків. Виготовити фюзеляж одного з трьох військово-транспортних суден Ан-178 для ЗСУ мають намір до кінця травня поточного року, а планер – у грудні.

У цілому Концерн має декілька стратегічних завдань за напрямом авіабудування: ефективно пройти процес корпоратизації та створення галузевих субхолдингів, відновити серійне виробництво літаків, вжити заходів для реанімації Харківського державного авіаційного виробничого підприємства (ХДАВП) тощо.

"Питання повернення ХДАВП до життя залишається непростим. Проте разом із Урядом і Верховною Радою України ми маємо амбітну мету – відновити стале серійне виробництво українських літаків як для державного замовлення, так і на експорт", – зазначив генеральний директор Укроборонпрому Юрій Гусєв.

Нагадаємо, що Харківське державне авіаційне виробниче підприємство опинилося в скрутному економічному становищі ще у 2000-х роках, а загальна сума боргу із заробітної плати становить 269 млн грн.

Концерн вживає заходів щодо фінансового оздоровлення ХДАВП і розробляє дорожню карту відновлення його виробничої спроможності. Крім того, команда Укроборонпрому створила та направила на розгляд Кабміну проєкт закону про фінансове оздоровлення підприємства, а за підтримки ДП "Антонов" з’явився механізм добудови двох літаків Ан-140 для потреб держзамовників.