Харківське державне авіаційне виробниче підприємство очолив Олександр Кривоконь

ДП "Харківське державне авіаційне виробниче підприємство" (ХДАВП), що входить до складу Укроборонпрому, отримало нового керівника. Ним став ексочільник ДП "Антонов" та ексочільник самого ХДАВПу Олександр Кривоконь. Про це стало відомо під час пресбрифінгу та зустрічі керівництва Концерну з трудовим колективом підприємства сьогодні, 19 квітня.

Олександр Кривоконь заступив на посаду відсьогодні, відповідний наказ про його призначення генеральний директор Укроборонпрому Юрій Гусєв підписав напередодні.

"Підставою для такого кадрового рішення стала успішна робота Олександра Кривоконя на посаді директора ХДАВП у минулому. Тоді за півроку своєї діяльності на підприємстві він успішно реалізував план антикризових заходів, які дали поштовх до реанімації колись провідного авіапідприємства та забезпечили його першими за довгі роки замовленнями", – зазначив заступник генерального директора Укроборонпрому з виробництва Ігор Фоменко.

Крім того, Ігор Фоменко наголосив, що на сьогодні розроблено проєкт плану антикризових дій для ХДАВПу, який упродовж наступних двох тижнів буде доопрацьований спільно з новопризначеним директором і профспілкою підприємства та затверджений Радою директорів Концерну.

Проєкт плану антикризових дій передбачає три основні напрямки роботи: із внутрішнім замовником, із зовнішнім замовником та продаж/передача в оренду надлишкових активів, які не задіяні у виробництві.

"На сьогодні ХДАВП не має продукту, який можна продавати. Аби він з’явився, підприємству потрібно переробити конструкторсько-технологічну документацію на ті літаки, які воно здатне випускати – Ан-140 і Ан-74. Так, ХДАВП зможе отримати внутрішнє замовлення на, приміром, Ан-74, які потрібні Нацгвардії чи Міністерству оборони. Однак спершу – на виконання рішення РНБО – підприємство має пройти програму імпортозаміщення та позбутися усіх російських комплектуючих", – розповів Ігор Фоменко детальніше про один із напрямків роботи в рамках плану.

Укроборонпром опрацьовує можливість надходження інвестицій від української групи компаній в оновлення конструкторсько-технологічної документації на Ан-74, а також отримання замовлення на ці літаки під державні гарантії.

Крім того, Концерн розробив окремий законопроєкт про фінансове оздоровлення ХДАВПу та клопоче перед Мінфіном про списання понад 2 млрд грн, які підприємство заборгувало державному бюджету.

І, насамкінець, проєкт антикризового плану передбачає ефективну реалізацію надлишкового майна, не задіяного у виробничій діяльності, виручені кошти від якого можна спрямувати на погашення боргів.

Раніше Олександр Кривоконь обіймав керівні посади на вітчизняних підприємствах – гігантах промисловості, зокрема на ДП ВО "Південний машинобудівний завод ім. О.М. Макарова", ДП "Завод ім. В.О. Малишева" та ДП "Антонов".

Своїм першочерговим завданням на посаді директора ХДАВПу Олександр Кривоконь визначив виплату зарплатні працівникам, які не отримують її вже понад рік.

Довідка: Харківське державне авіаційне виробниче підприємство увійшло до складу Укроборонпрому – за рішенням Уряду – у червні 2015 року у стані банкрутства.

Кредиторська заборгованість ХДАВПу на момент входження до складу Концерну складала понад 3,2 млрд грн. Заборгованість за заробітною платою – понад 52 млн грн.

Станом на сьогодні заборгованість становить близько 3,7 млрд грн, у частині зарплати – понад 253 млн грн. Основна частина заборгованості ХДАВП (понад 2 млрд грн) – це заборгованість перед державним бюджетом, пов’язана з випуском підприємством у 2009 році облігацій на суму 1,6 млрд грн під державні гарантії.

ХДАВП не учасник державного оборонного замовлення. Втім, є співвиконавцем робіт з модернізації вертольотів типу "Мі" в рамках ДОЗ з "Мотор Січчю".

На сьогодні ХДАВП включений до переліку об’єктів права державної власності, що не підлягають приватизації, та перебуває у процедурі розпорядження майном.

ХДАВП є одним із двох серійних літакобудівних підприємств, яке до 1991 року разом з іншим серійним підприємством – ДП "Київський авіаційний завод "Авіант" (зараз це ДП "Антонов") – щороку виробляли від 150 до 200 літаків Ан-24, Ан-26, Ан-32, Ан-74, Ту-13 та їхні модифікації.