В машинобудуванні все визначають люди – Роман Бондар

Найважливішими в машинобудівній індустрії є люди. Якщо ці люди створюють нові технології, то вони мають швидко впроваджуватися. Інакше ми повертаємося до того, що вся наша гордість – це радянські розробки.На цьому наголосив заступник гендиректора "Укроборонпрому" Роман Бондар в інтерв’ю Mind.

Одна із основних проблем браку інженерів на державних підприємствах є низькі заробітні плати. Міжнародні компанії-конкуренти пропонують значно більше. 

"На одному з наших важливих підприємств зарплати конструкторів становлять 15 000 грн, а в двох кварталах від нього – іноземна компанія, яка створила R&D-центр, і вони пропонують зарплату в 75 000 грн", – прокоментував Роман Бондар. 

Тому в боротьбі за інженерів для "Укроборонпрому" надзвичайно важливо мати можливість конкурувати з компаніями, які дають спеціалістам стандарти, технології, тренування англійської та зарплату уп’ятеро вищу.

Позитивним прикладом ефективного управління та залучення професіональних інженерів є Київське КБ "Луч". Підприємство робить ракетну техніку, і вона випереджає за технічними характеристиками багато міжнародних аналогів. Рецепт успіху простий: талановитий генеральний конструктор Олег Коростильов зібрав навколо себе команду людей, у яких є конкретне призначення: вони хочуть створювати кращі у світі ракети. Генеральний конструктор створив на базі свого виробничого цеху певну подобу серійного виробництва, щоб масово виробляти ракетні зразки, на які попит зростає за експонентою. Там середня зарплата 59 000 грн.