Віталій Юхачов: Вже є дорожня карта освоєння виробництва вертольота середнього класу типу Iroquois

Перемовини про крупновузлову збірку вертольотів між Одеським авіаційним заводом, що входить до складу Укроборонпрому, та американською компанією тривають вже декілька років.

Ще у 2017 році між Укроборонпромом та американською стороною було підписано меморандум, предметом якого визначено співробітництво з метою організації виробництва вертольотів на території України – в кооперації з партнерськими підприємствами.

Пізніше Одеський авіаційний завод уклав відповідну генеральну угоду з американськими партнерами.

"Впевнений, що з новою командою Концерну ми нарешті зможемо реалізувати цей проєкт. Дорожню карту буде презентовано керівництву Концерну найближчим часом", – заявляє директор Одеського авіаційного заводу Віталій Юхачов.

Йдеться про національний український продукт, транспортно-пасажирський вертоліт середнього класу, екіпаж якого складається із 2 осіб, а борт здатний вмістити до 13 пасажирів. Його зможуть використовувати як транспортний, пожежний, рятувальний, санітарний тощо.

Цей проєкт є інвестиційним, а отже, залучення коштів з державного бюджету на цьому етапі не передбачається. Крім того, збірку вертольотів планується у майбутньому локалізувати, тобто використовувати комплектуючі українського виробництва.

Директор заводу Віталій Юхачов стверджує, що підприємство спроможне виготовити гелікоптер-демонстратор вже до Дня Незалежності України.

Разом з тим угода про нерозголошення інформації не дозволяє жодній зі сторін повідомляти деталі існуючих домовленостей.