Випробовування корпусів БТР-4Е завершилися: жодного пробиття броні

Сьогодні Харківське конструкторське бюро з машинобудування імені O.O. Морозова провело відкриті випробування зварного з’єднання корпусу БТР-4Е, виробленого “Лозівським ковальсько-механічним заводом”.

Під час випробувань не було зафіксовано жодного пробиття броні, що підтверджує кулестійкість корпусів та їх придатність для виготовлення наступної партії бронетранспортерів.

Відстріл відбувався в присутності представників Військового представництва Міністерства оборони, журналістів, представників підприємств ХКБМ та ЛКМЗ.

Об’єктом випробувань стали зварні з’єднання корпусу з партії з трьох корпусів, виготовлених ЛКМЗ з броньової сталі марки 71 та поставлених на ХКБМ наприкінці 2019 року. Випробування проходили два типи з’єднання – зі зміцнюючою наплавкою та підкладкою з броньової сталі та без нанесення цієї наплавки.

Обстріл виконувався бронебійно-запалювальними кулями Б-32 калібру з кулемета.
Обидва типи з’єднань (з наплавкою та без наплавки) витримали обстріл кулями і не були пробиті. Таким чином випробування підтвердили, що корпус БТР-4Е відповідає усім технологічним вимогам в частині протикульної стійкості зварних з’єднань.


Також відстріл показав, що зміцнююча наплавка, яку здійснюють на ЛКМЗ, не впливає на бронестійкість БТР-4Е. Фахівці ХКБМ рекомендуватимуть виробнику корпусів виключити з конструкторської документації БТР-4Е даний тип робіт, що зменшить вартість та тривалість виробництва корпусів для бронетранспортерів.
Варто зазначити, що бронетранспортери, виготовлені на ХКБМ, експлуатуються військовими в зоні АТО з 2014 року. На теперішній час до ХКБМ не надходило інформації від військових про наявність летальних випадків, пов’язаних з пробиттям корпусу БТР-4Е, в тому числі на ділянках зварних з’єднань.

БТР-4 – це одна з найновіших серійних бойових машин, яка успішно використовується українськими військовими на Донбасі з 2014 року. БТР-4 об‘єднав у собі потужний захист, німецький двигун, швидкострільну автоматичну 30-мм гармату, високоточну ракетну зброю, цифрові системи управління, наведення, навігації та зв‘язку.

Нагадаємо, що 24 січня спільна робоча комісія у складі фахівців Міністерства оборони України та представників Харківського конструкторського бюро з машинобудування імені O.O.
Морозова перевірила якість партії з трьох вироблених “Лозівським ковальсько-механічним заводом” корпусів для БТР-4Е. За результатами перевірки були встановлені причини виявлених недоліків та розроблені технічні завдання на відновлення корпусів безпосередньо спеціалістами заводу ХКБМ за рахунок постачальника.

Також комісія перевірила на наявність пошкоджень зварювальні шви бортів 12 бронетранспортерів БТР-4Е в місцях їх постійної дислокації та не виявили жодних ушкоджень чи відхилень, що можуть вплинути на протикульну стійкість броні. 

Результатами перевірки було встановлено, що корпуси бронетранспортерів відповідають вимогам технічної документації на виріб, а якість зварних з’єднань корпусів бронетранспортерів відповідає вимогам технічної документації на виконання зварювання деталей зі спеціальної сталі марки 71.

На відкритих випробуваннях були присутні кореспонденти: УНІАН, Укрінформ, 057.ua, ВРЕМЯ, 112 Україна, телеканалу “Суспільне мовлення UA: Харків”, телеканалу “РІ”, Kharkiv Today, ТРК “Україна”, Медіа групи “Объектив”, каналу “INSIDER”, Київського Бюро “Радіо Свобода”, телеканалу “Прямий”, телеканалу “1+1”, телеканалу “Сигма” Лозовая та програми “Факти” ICTV.