Заборгованість по зарплатні на "Миколаївському суднобудівному заводі" повністю погашено

За дорученням Президента України Володимира Зеленського було вирішено питання погашення заборгованості із заробітної плати працівникам ДП "Миколаївський суднобудівний завод", що входить до складу ДК "Укроборонпром".

Під час робочої поїздки до Миколаївської області 17 липня Глава держави отримав інформацію про наявність боргів із зарплатні перед працівниками цього підприємства. Володимир Зеленський доручив генеральному директору Державного концерну "Укроборонпром" Павлу Букіну невідкладно вирішити питання щодо погашення цієї заборгованості. А 23 липня ДК "Укроборонпром" відзвітував про виконання доручення Президента у повному обсязі.

На рахунки "Миколаївського суднобудівного заводу" для погашення заборгованості із заробітної плати було перераховано 54,8 млн грн. Крім того, було перераховано 31,7 млн грн для виплат компенсації за несвоєчасно виплачену заробітну плату, а також податків і зборів, пов’язаних із розрахунком за оплату праці. Ще раніше, із 2018 року для стабілізації діяльності ДП "Миколаївський суднобудівний завод" ДК "Укроборонпром" спрямував 40 млн грн.

Таким чином, кошти виплачені всім працюючим робітникам, а вже звільненим – перераховуються на рахунки, функціонування підприємства розблоковано, а наявні ресурси дозволяють налагоджувати виробництво, модернізацію і ремонт кораблів та іншої морської техніки в інтересах ВМС та інших силових структур України.

За розрахунками Концерну, формування з боку Міноборони стабільних замовлень на побудову нових бойових кораблів, а також модернізацію та ремонт діючих, забезпечить безперервну діяльність підприємства і посилить обороноздатність держави.   

Нагадаємо, що заборгованість перед робітниками миколаївського підприємства виникла через відсутність замовлень. Окрім того, "Миколаївський суднобудівний завод" самотужки виконує роботи з утримання ракетного крейсера, який було спущено на воду майже 30 років тому. Припинення цих робіт призведе до екологічного забруднення акваторії річок Буг та Інгул, руйнування енергетичних вузлів та елементів обладнання крейсеру.

Ракетний крейсер, який розроблявся у 70-х роках XX сторіччя для знищення авіаносців у океанах, вже не здатний ефективно діяти у сучасних умовах. Він не придатний для застосування у Чорному та Азовському морях. 

Водночас вартість його добудови та переоснащення перевищить ціну кількох нових кораблів типу "корвет", які справді зможуть посилити обороноздатність України. Саме тому, у відповідності до спільної позиції керівництва Концерну та Міноборони, доцільно використати озброєння та інше обладнання ракетного крейсера для ремонту та модернізації існуючої в Україні техніки.