Антикорупційна стратегія
Документи
Звернення за консультацією
В разі виникнення сумнівів щодо правомірності та доброчесності рішень, дій та поведінки, заповніть, будь ласка, форму.
З метою впровадження в Акціонерному товаристві «Українська оборонна промисловість» (далі - АТ «УОП») та на Підприємствах системи комплаєнс менеджменту для забезпечення їх сталого довгострокового розвитку в умовах дотримання законодавства України, вимог Європейського Союзу, міжнародних стандартів доброчесності та застосування кращих світових практик комплаєнсу, Товариством було розроблено та затверджено Комплаєнс політику. Департаментом з питань комплаєнсу та управління ризиками було проведено заходи імплементації даної Політики, а саме навчання та інформування працівників ОПК щодо її положень.
Комплаєнс політика визначає:
основні цілі розбудови системи комплаєнсу в АТ «УОП» та на Підприємствах ОПК, а також її принципи;
мету побудови комплаєнс-культури в АТ «УОП» та на Підприємствах ОПК;
складові та принципи впровадження цільової моделі комплаєнс-системи АТ «УОП» та Підприємств ОПК;
порядок організації системи звітування;
відповідальність за невиконання положень даної Політики.
Розбудовуючи належну систему комплаєнсу, які відповідає міжнародним стандартам та вимогам ОЕСР, в АТ «УОП» та на Підприємств ми закладаємо основи для створення середовища, яке сприяє досягненню стратегічних та операційних цілей українського ОПК, формує комплаєнс-культуру у всіх осіб, на яких поширюється дія цієї Політики, та розвиває лідерів, орієнтованих на просування законності і доброчесності у своїй діловій практиці.
Якщо Вам стало відомо про порушення або зловживання в АТ «УОП» або на Підприємстві ОПК, повідомляйте на:
гарячу лінію звернень АТ «УОП»: 0-800-211-606
електронну пошту: antikor@ukroboronprom.com
листом на адресу: вул. Дегтярівська, 36, м. Київ, 04119
(з позначкою «повідомлення про порушення»)
Конфіденційність гарантовано
Повідомлення може бути анонімним
Детальніше ознайомитись з Комплаєнс політикою можна нижче:
З метою побудови та функціонування дієвої системи запобігання, виявлення та протидії корупції в АТ «УОП» та на Підприємствах ОПК, яка має забезпечити умови, за яких вони виконують свої зобов'язання законно та доброчесно, а кожний працівник, в тому числі керівництво, діє чесно, відповідально та дотримується найвищих ділових стандартів, Товариством було розроблено та затверджено Антикорупційну політику. Департаментом з питань комплаєнсу та управління ризиками було проведено заходи імплементації даної Політики, а саме навчання та інформування працівників ОПК щодо її положень.
Антикорупційна політика визначає:
основні напрямки антикорупційної діяльності АТ «УОП» та Підприємств ОПК
антикорупційну інфраструктуру АТ «УОП» та Підприємств ОПК;
заходи мінімізації корупційних ризиків в діяльності АТ «УОП» та Підприємств ОПК, зокрема в сфері управління ризиками третіх сторін;
відповідальність за невиконання положень даної Політики.
Корупція – активна чи пасивна – заборонена в АТ «УОП» та Підприємствах. При цьому це стосується не тільки корупційних та пов’язаних з корупцією порушень, за які передбачена кримінальна або адміністративна відповідальність, але й порушень внутрішніх стандартів та норм ділової етичної поведінки, які діють в АТ «УОП» та Підприємствах.
Якщо Вам стало відомо про порушення або зловживання в АТ «УОП» або на Підприємстві ОПК, повідомляйте на:
гарячу лінію звернень АТ «УОП»: 0-800-211-606
електронну пошту: antikor@ukroboronprom.com
листом на адресу: вул. Дегтярівська, 36, м. Київ, 04119
(з позначкою «повідомлення про порушення»)
Конфіденційність гарантовано
Повідомлення може бути анонімним
Детальніше ознайомитись з Антикорупційною політикою можна нижче:
З метою закладання основ діяльності оновленого українського оборонно-промислового комплексу і підтвердження розуміння очікувань зацікавлених сторін щодо етичної поведінки та відповідального ведення бізнесу Акціонерним товариством «Українська оборонна промисловість» (АТ «УОП» - далі), побудованого на засадах доброчесності, відповідальності та постійного вдосконалення, Товариством було розроблено та затверджено Кодекс ділової етичної поведінки АТ «УОП». Департаментом з питань комплаєнсу та управління ризиками було проведено заходи імплементації даного Кодексу, а саме навчання та інформування працівників ОПК щодо його положень.
Кодекс ділової етичної поведінки визначає:
наші цінності;
стандарти та поведінку, яка очікується від кожного працівника АТ «УОП» та Підприємств ОПК;
правила взаємодії працівників АТ «УОП» та Підприємств ОПК один з одним;
правила взаємодії працівників АТ «УОП» та Підприємств ОПК із зацікавленими сторонами;
наші зобов’язання щодо дотримання Кодексу;
відповідальність за невиконання вимог цього Кодексу.
Усі працівники АТ «УОП» та Підприємств повинні не лише формально дотримуватися Кодексу ділової етичної поведінки, а й глибоко усвідомлювати його сенс і практичну доцільність.
Якщо Вам стало відомо про порушення або зловживання в АТ «УОП» або на Підприємстві ОПК, повідомляйте на:
гарячу лінію звернень АТ «УОП»: 0-800-211-606
електронну пошту: antikor@ukroboronprom.com
листом на адресу: вул. Дегтярівська, 36, м. Київ, 04119
(з позначкою «повідомлення про порушення»)
Конфіденційність гарантовано
Повідомлення може бути анонімним
Детальніше ознайомитись з Кодексом ділової етичної поведінки можна нижче:
У IІ кварталі 2024 року Акціонерне товариство «Українська оборонна промисловість» виконало всі заходи, передбачені Стратегією на цей період.
Основні заходи Стратегії запобігання, виявлення та протидії корупції на 2023-2024 роки Акціонерного товариство «Українська оборонна промисловість» (АТ «УОП» - далі) на І квартал 2024 року були сфокусовані на проведенні внутрішньої оцінки корупційних ризиків Підприємств ОПК, а саме підготовці уніфікованої методології оцінки корризиків, затвердженні типового плану та графіку з урахуванням пріоритезації, навчанні уповноважених.
З метою формування культури доброчесності та несприйняття корупції у ІІ кварталі було затверджено цільову модель комплаєнсу і управління ризиками АТ «УОП» та Підприємств та план дій щодо її впровадження. Крім того, було проведено аналіз функціонування каналів для звернень про порушення на Підприємствах, а також розроблено рекомендації щодо покращення їх функціонування.
Публікуючи даний звіт, ми наголошуємо, що АТ «УОП» дотримується взятих на себе зобов’язань з розбудови антикорупційної культури в українському ОПК і не планує зупинятись на досягнутому.
Ми вдячні всім, хто долучився до виконання запланованого.
Детальніше про реалізовані заходи та завдання на наступний період – у додатку.
Якщо Вам стало відомо про порушення або зловживання в Укроборонпромі або на його підприємствах, повідомляйте:
гаряча лінія звернень АТ «УОП»: 0-800-211-606
електронна пошту: antikor@ukroboronprom.com
лист на адресу: вул. Дегтярівська, 36, м. Київ, 04119 (з позначкою «повідомлення про порушення»)
Конфіденційність гарантовано. Повідомлення може бути анонімним.
За період І-II кварталу 2024 року Акціонерне товариство «Українська оборонна промисловість» виконало виконано 58 заходів з 144 запланованих Планом реалізації рекомендацій наданих АТ «УОП» зовнішніми оцінювачами (НАЗК, ГО «разом проти корупції», StateWatch) на 2024-2025 р.р.
Детальніше про стан виконання рекомендацій наданих АТ «УОП» зовнішніми оцінювачами (НАЗК, ГО «разом проти корупції», StateWatch) – у додатку.
Навіщо впроваджувати систему управління ризиками?
Впровадження системи управління ризиками дозволяє уникати проблем до того як вони виникнуть, відповідно зменшуючи втрати підприємства. Також управління ризиками ідентифікує нові можливості, використання яких дозволяє генерувати додатковий дохід, а отже більш ефективно використовувати наявні ресурси підприємств та покращувати фінансові показники. Крім того система управління ризиками передбачає організацію заходів з забезпечення безперебійної діяльності, що дозволяє підприємству функціонувати в складних умовах.
Які документи визначають необхідність управління ризиками?
Закону України від 22.02.2024 № 3587-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення корпоративного управління». ДСТУ IEC/ISO 31010:2013 «Керування ризиком. Методи загального оцінювання ризику».
Якими основними видами ризиків управляє АТ “Українська оборонна промисловість” та Підприємства?
АТ «Українська оборонна промисловість» та Підприємства в рамках системи управління ризиками управляють стратегічними, операційними, фінансовими, комплаєнс ризиками.
Які існують етапи управління ризиками?
В процесі управління ризиками АТ «Українська оборонна промисловість» та Підприємства виділяють наступні етапи:
ідентифікація ризику;
аналіз і оцінка ризику;
мінімізація ризику;
впровадження заходів мінімізації ризиків;
моніторинг і контроль рівня ризиків.
Хто відповідальний за управління ризиками в АТ «УОП» або на Підприємстві?
Кожен працівник відповідальний за управління ризикам, шляхом усвідомленого і відповідального ставлення до виконання поставлених йому завдань та перевірки їх якості та/або коректності.
Що я маю зробити, якщо я виявив у себе ситуацію, яка може призвести до виникнення конфлікту інтересів?
Якщо працівником АТ «Українська оборонна промисловість» або Підприємства виявлено ситуацію, яка може призвести до виникнення конфлікту інтересів, такий працівник зобов'язаний утриматись від вчинення дій та прийняття рішень в умовах конфлікту інтересів та повідомити протягом одного робочого дня з моменту виявлення конфлікту інтересів Уповноважений підрозділ (уповноважену особу) з антикорупційної діяльності.
Що я маю зробити, якщо мені стало відомо про конфлікт інтересів у інших працівників АТ «Українська оборонна промисловість» або Підприємства?
Працівник, якому стало відомо про конфлікт інтересів у інших працівників, в тому числі керівників Підприємства або АТ «Українська оборонна промисловість», повідомляє про такі випадки на гарячу лінію звернень АТ «Українська оборонна промисловість»: 0-800-211-606 або електронну пошту: antikor@ukroboronprom.com.
З текстом Антикорупційної програми можна ознайомитися на сайті АТ «Українська оборонна промисловість».
Це короткострокова стратегія запобігання, виявлення та протидії корупції, затверджена відповідним наказом АТ «Українська оборонна промисловість» від 26 серпня 2023 року, реалізація якої запланована на 2023-2024 роки. Вона передбачає першочергові кроки щодо розбудови антикорупційної інфраструктури, а саме: формування культури несприйняття корупції, забезпечення невідворотної відповідальності за неї, побудова системи каналів, які повідомлятимуть про прояви корупції.
Детальніше ознайомитись з документом можна за посиланням: Управління та комплаєнс (ukroboronprom.com.ua)
Які завдання Департаменту з питань комплаєнсу та управління ризиками АТ “Українська оборонна промисловість”?
Закладання основ для прозорої та відповідальної співпраці з зацікавленими сторонами, шляхом розробки і впровадження нормативних документів, а також регулярного звітування
Розбудова культури доброчесності в АТ «Українська оборонна промисловість» та на Підприємствах ОПК
Робота з повідомленнями на гарячі лінії та реагування на виявленні порушення
Впровадження заходів щодо запобігання, виявлення та протидії корупції
Впровадження ризик-орієнтованого підходу та заходів, що забезпечують безперервність діяльності
Навчання та підтримка обізнаності працівників
Як Департамент з питань комплаєнсу та управління ризиками впроваджує та підтримує високі етичні стандарти в АТ «Українська оборонна промисловість» та на Підприємствах ОПК?
Департамент з питань комплаєнсу та управління ризиками працює задля надання інформації, консультацій та вирішення проблем і питань для всіх працівників АТ «УОП» та Підприємств. Наш Кодекс ділової етичної поведінки, затверджений відповідним наказом АТ «УОП», ґрунтується на цінностях компанії та дотриманні законів, нормативних актів і політик. Ми проводимо регулярні тренінги для керівників та працівників, а також поширюємо інформаційні матеріали щодо сприяння створенню позитивного, інклюзивного та етичного робочого середовища.
Ми очікуємо, що наші постачальники та партнери доєднаються до розбудови відповідального бізнес-середовища слідуючи разом з нами таким принципам:
Дотримання нормативних вимог та стандартів;
Нульова толерантність до корупції;
Розвиток доброчесної конкуренції;
Відсутність конфлікту інтересів;
Прозорість та відкритість ведення діяльності;
Безпечні та здорові умови праці;
Недискримінація, гідність та повага до працівників;
Якість і безпека продукції;
Дотримання експортно-імпортного контролю;
Нерозповсюдження зброї масового знищення;
Дотримання санкційних режимів та обмежень;
Етична поведінка;
Конфіденційність та захист персональних даних;
Розумний баланс між ризиками та вигодою.
Детальніше про наші принципи та стандарти можна дізнатись з:
Кодекс ділової поведінки Постачальника.
Кодекс ділової етичної поведінки.
Санкційна політика
Умови про доброчесність.
В чому полягає комплаєнс-перевірка постачальника/потенційного партнера ?
Комплаєнс-перевірка - це процес, який допомагає гарантувати, що АТ «УОП» не буде вести бізнес з будь-якою стороною, яка:
пов’язана або має ділові відносини із Російською Федерацією/Республікою Білорусь/Ісламською Республікою Іран/КНДР та іншими країнами ризику;
є підсанкційною або пов’язана із такими особами відносинами контролю/управління;
винна у вчиненні корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень;
має конфлікт інтересів;
здійснює антиконкурентні узгоджені дії;
Якщо Вам стало відомо про порушення або зловживання в АТ “Українська оборонна промисловість” або на Підприємствах, повідомляйте на:
гарячу лінію звернень АТ «УОП»: 0-800-211-606
електронну пошту: antikor@ukroboronprom.com
листом на адресу: вул. Дегтярівська, 36, м. Київ, 04119
Конфіденційність гарантовано! Повідомлення може бути анонімним!
Як правильно повідомити про порушення на гарячу лінію звернень?
Зацікавлена особа, після обрання зручного Каналу повідомлення, для сприяння ефективному розгляду її Повідомлення, має надати якомога більшу та точнішу інформацію на основі наступних питань:
Хто? – працівник, що вчинив порушення (посаду, прізвище та ім’я, інші відомості)
Що? – які саме порушення допущенні працівником Товариства або Підприємства (суть порушення: дія чи бездіяльність, опис подій, які норми законодавства або внутрішніх документів Товариства або Підприємства порушено)
Де? – місце вчинення порушення (якщо це має значення для перевірки і фіксації фактів та кваліфікації дій)
Коли? – дата або період порушення (якщо триваюче порушення або черговість подій)
Що зроблено? – відомості про вжиття заявником або іншими працівниками заходів з припинення та розслідування порушення (відомості щодо повідомлення керівництва або про звернення до правоохоронних/контролюючих органів)
Інші важливі факти та деталі, що мають відношення до повідомлення: хто ще з працівників є свідком або учасником подій, зазначених у повідомленні; чим ще підтверджується вчинення порушення тощо)
Чи записується моє звернення (дзвінок) на гарячу лінію?
Повідомлення здійснені на гарячу лінію не записуються. Звернення на гарячу лінію записується тільки у випадку залишення повідомлення на автовідповідач, але видаляється після його прослуховування менеджером та реєстрації в Журналі реєстрації та обліку повідомлень про прояви корупції та порушення принципів доброчесності та етики.
Що я можу зробити, якщо я не згоден з результатами розслідування порушення, про яке я повідомив?
Будь-яка особа , яка не погоджується із результатами розслідування порушення має право звернутися до суду із позовною заявою, до правоохоронних органів із заявою про вчинення правопорушення або до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику, залежно від сфери порушення.
Комплаєнс — це набір керівних правил, який гарантує, що спосіб роботи підприємства відповідає правовим вимогам ззовні, а також його внутрішнім правилам і стандартам. Його мета — проактивно запобігати та виявляти порушення законів і нормативних актів, щоб уникнути юридичних санкцій та шкоди репутації.
Які переваги комплаєнсу для підприємства?
Зменшує юридичні ризики: Дотримуючись правових норм, підприємства можуть уникнути штрафів, судових та кримінальних справ.
Зміцнює репутацію: Ефективна комплаєнс-програма покращує імідж підприємства та зміцнює довіру клієнтів, інвесторів та громадськості.
Підвищує операційну ефективність: Вона робить процеси більш раціональними, чіткіше розподіляє ролі та знижує ймовірність шахрайства та поганого управління всередині компанії.
Підвищує моральний дух працівників: Робоча культура, орієнтована на чесність та етичну поведінку, створює гарне робоче середовище, що робить працівників вмотивованими і підвищує їхню ймовірність залишитися на підприємстві.
Залучає інвестиції: Інвестори вважають за краще працювати з підприємствами, які демонструють свою прихильність до дотримання правових та етичних норм.
Що таке позитивна комплаєнс-культура?
Підприємство робить акцент на тому, щоб робити правильні речі, коли ніхто не спостерігає - навіть якщо це вимагає більше часу і ресурсів, і навіть якщо початкові вигоди можуть бути не зовсім очевидними. Передусім, це підприємство, де вище керівництво встановлює стандарти, а працівники слідують прикладу керівництва.